دیدنی های  مرند   MARAND

دیدنی های مرند MARAND

امامزاده ها وابشار ها وروستاهای دیدنی وتاریخی این شهر بزرگ
دیدنی های  مرند   MARAND

دیدنی های مرند MARAND

امامزاده ها وابشار ها وروستاهای دیدنی وتاریخی این شهر بزرگ

دیدنی هاو امامزاده های شهرستان خوی

امامزاده بهلول در شهرستان خوی در مرکز شهر وبسیار جالب انسان را به یاد مشهد رضا می اندازد 

در منطقه ای به نام محله امامزاده خوی، سید بزرگواری از خاندان عصمت و طهارت آرمیده است، که انفاس قدسی‌اش سبب آبادانی آن منطقه وجوار رحمتش زیارتگاه عاشقان خاندان امامت است.امام زاده سید بهلول در سده چهارم هجری برای دوری جستن از دربار حاکمه وقت و نشر احکام و شریعت اسلامی به شهر خوی آمده و در این منطقه اقامت گزید.قاضی وقت خوی که وابسته به دستگاه خلافت بود، با سید بهلول و برادران و نزدیکانش رو به مخالفت گذاشته و با دسیسه‌ای وی را با ضربات تبر به شهادت می‌رساند.به استناد سنگ قبر مرمری که سال 1376 در این مکان کشف گردیده، وی با دو نسل، منسوب به امام علی النقی(ع) است که در سال 327 قمری پیکرش در این مکان دفن شده‌است.

امام زاده سید بهلول بزرگترین مکان زیارتی این شهر است و اکثر رجال مذهبی و سیاسی و نامی این شهر در این مکان مدفون هستند.نقل است جنازه این سید پس از قتل در این محل که گندم زاری بوده است به صورت شبانه و پنهانی مدفون گردیده بود.که کشاورز این مزرعه هنگام آبیاری آن متوجه می شود آب در قسمتی از زمین فرو نرفته و جمع می شود. کشاورز به موضوع حساس می شود و پس از کندن زمین ، به جنازه سید بهلول می رسد.

داخل حرم آیینه کاری و منقش کاری زیبایی به چشم می‌خورد.این بنای مذهبی تا کنون بیش از ۳ بار تجدید بنا و بازسازی گردیده است که آخرین بازسازی آن مربوط به سال ۱۳۶۷ شمسی می باشد

امامزاده بهلولامامزاده بهلولامامزاده بهلول

امامزاده بهلولامامزاده بهلول

امامزاده بهلولامامزاده بهلولامامزاده بهلول

امامزاده بهلولامامزاده بهلولامامزاده بهلول

امامزاده بهلولامامزاده بهلولامامزاده بهلول

امامزاده هادی واقع در بغل امامزاده بهلول با مقبره گوچک وبسیار روح بخش وبا کنبد گوچک نمایان است

در شمال شرق امامزاده سید بهلول خوی، آرامگاهی کوچک ولی مجلل با دو مناره و گنبدی کوچک و آجرهای زیبا و آیینه کاری قرار دارد. این امامزاده مربوط به سید جلیل القدر "آقا میرهادی" و زیارتگاه عامه مردم است.

این بنا باز سازی شده و ساختمان جدیدی بر روی مقبره قدیمی ساخته شده است. همچنین دری مطلا (زراندود) و کنده کاری شده و مزین به آیات قرآن مجید در ورودی این آرامگاه نصب شده است.

امامزاده هادی امامزاده هادی امامزاده بهلول

امامزاده محمد در شهرستان خوی در 200متر امامزاده بهلول در داخل یک گوچه و در داخل مسجد انصار الله واقع شده است

امامزاده محمد

 مقبره شمس تیریزی در بغل اتوبان داخل خوی تقریبا 500 متر از امامزاده بهلول فاصله دارد بسیار جالب و یاداور قدیم با آن شاخ هادر برج می اندازد

مقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزی

مقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزی

مقبره شمس تبریزیامامزاده بهلول

مقبره شمس تبریزی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.